Starostwo Powiatowe w Sanoku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Starostwa Powiatowego w Sanoku.
Data publikacji strony internetowej: 2012-02-20.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-01-18.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Część opublikowanych na stronie dokumentów nie jest dostępna cyfrowo ponieważ pochodzenią one od podmiotów zewnętrznych, w związku z czym nie mamy możliwości ich edycji i dostosowania do wymogów oreślonych wyżej wymienonej ustawie.
- Część opublikowanych na stronie dokumentów i obrazów nie jest dostępna cyfrowo ponieważ mają charakter archiwalny i zostały opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Część opublikowanych materałów wideo nieposiadająca napisów została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-01-18. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-29
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Katarzyna Sekuła, ksekula@powiat-sanok.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 13 46 52 946. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1. Budynek przy ul. Rynek 1:
- Do budynku prowadzą dwa wejścia od rynku. Wejście zlokalizowane bliżej skrzyżowania ulic Łaziennej i Cerkiewnej wyposażone jest w podjazd dla wózków inwalidzkich. W pobliżu tego wejścia znajduje się również winda.
- Dla osób poruszających się na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia Starostwa zlokalizowane na parterze, III i IV piętrze.
- Nie są dostępne pomieszczenia o numerze 55, 56, 57 i 58, do których prowadzą schody bez podjazdów i wind.
- przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nie są również dostępne informacje głosowe.
2. Budynek przy ulicy Kościuszki 36:
- Do budynku prowadzi jedno wejście przy ulicy Kościuszki 36. Wejście znajduje się na wysokości chodnika.
- Dla osób poruszających się na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia Starostwa zlokalizowane na parterze. Na pozostałe piętra prowadzą wyłącznie schody. W budynku nie ma wind.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nie są również dostępne informacje głosowe.
3. Budynek przy ul. Szopena 5:
- Do budynku prowadzi jedno wejście z podjazdem dla osób poruszających się na wózkach.
- Wejście jest dobrze widoczne na tle fasady i oświetlone,
- Dla osób poruszających się na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia Starostwa zlokalizowane na parterze. Na pozostałe piętra prowadzą wyłącznie schody. W budynku nie ma wind.
- Przy budynku znajdują się miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych oraz dla rodzin z dziećmi,
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Recepcja/informacja jest w pobliżu wejścia i dojście do niej jest oznaczone fakturowo, jest także wyposażona w stanowiskową pętlę indukcyjną,
- Przed schodami wprowadzono oznaczenia fakturowe i kontrastowe,
- Oznaczenia pięter i informacje są dobrze widoczne i skontrastowane, dostępne są oznaczenia pomieszczeń w alfabecie Braille’a,
- W budynku urządzona jest łazienka dla osób poruszających się na wózkach,
- W budynku zastosowano dostęp do informacji pismem Braille’a (plany budynku), ułatwiającym orientację i poruszanie się wewnątrz budynku,
- Informacje są umieszczone na odpowiedniej wysokości i zastosowane zostały zrozumiałe piktogramy z podstawowymi funkcjami obiektu i kierunkami dotarcia do najważniejszych pomieszczeń.
Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usługi tłumacza języka migowego w poniedziałki od godz. 14.00 – 16.00 i w czwartki od godz. 14.00 – 16.00. W tych dniach tłumacz języka migowego obecny jest w siedzibie Polskiego Związku Głuchych w Sanoku przy ul. Franciszkańskiej 4, gdzie można uzyskać pomoc tłumaczenia lub przyjść z tłumaczem do Starostwa Powiatowego, celem uzyskania pomocy w załatwieniu sprawy.
Potrzebę skorzystania z tłumacza języka migowego można również zgłosić pisemnie na 3 dni robocze przed dniem wizyty w urzędzie, w Biurze Obsługi Klienta, pokój nr 1 lub mailem na adres powiat-sanok@powiat-sanok.pl oraz w siedzibie Polskiego Związku Głuchych przy ul. Franciszkańskiej 4 w Sanoku.