Wnioski o zapewnienie dostępności
Do Starostwa Powiatowego w Sanoku można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”).
Kto może złożyć wniosek
Klient w zakresie dostępności w Starostwie Powiatowym w Sanoku może:
1) Poinformować o braku dostępności;
2) Złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
3) Złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta Starostwa Powiatowego w Sanoku.
Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Starostwa Powiatowego w Sanoku osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do Starostwa Powiatowego w Sanoku z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek zawiera:
1) Dane kontaktowe wnioskodawcy;
2) Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3) Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4) Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Starostwo Powiatowe w Sanoku niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Starostwo Powiatowe w Sanoku jest obowiązane zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
1) Przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Sanoku, ul. Rynek 1, 38-500 Sanok
2) Złożyć w sekretariacie/dzienniku podawczym w godzinach od 7.30 do 15.30;
3) Przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl): /starostwosanok/SkrytkaESP
4) Przesłać pocztą elektroniczną na adres powiat-sanok@powiat-sanok.pl.
Wnioski rozpatrywane są przez kierującego jednostką w uzgodnieniu z Koordynatorem ds. dostępności Starostwa Powiatowego w Sanoku.
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy Starostwo Powiatowe w Sanoku nie zapewniło wnioskodawcy dostępności:
1) W sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
2) W terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
3) Z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności – wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej (dalej „żądanie”)
Kto może wystąpić z żądaniem
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Starostwa Powiatowego w Sanoku lub ich elementów może:
1) Poinformować o braku dostępności;
2) Złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
3) Złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie zawiera:
1) Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
2) Wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Starostwa Powiatowego w Sanoku, które mają być dostępne cyfrowo;
3) Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
4) Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Starostwa Powiatowego w Sanoku następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej Starostwa Powiatowego w Sanoku nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to Starostwo Powiatowe w Sanoku niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem Starostwo Powiatowe w Sanoku powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.
Złożenie żądania
Żądanie można:
1) Przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Sanoku, ul. Rynek 1, 38-500 Sanok
2) Złożyć w sekretariacie/dzienniku podawczym w godzinach od 7.30 do 15.30;
3) Przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl): /starostwosanok/SkrytkaESP
4) Przesłać pocztą elektroniczną na adres powiat-sanok@powiat-sanok.pl.
Żądania rozpatrywane są przez kierującego jednostką w uzgodnieniu z Koordynatorem ds. dostępności Starostwa Powiatowego w Sanoku.
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy:
1) Starostwo Powiatowe w Sanoku odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, wskazanych w żądaniu, albo
2) Osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu
– osoba występująca z żądaniem ma prawo do złożenia do Starostwa Powiatowego w Sanoku skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujemy, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Sanocki.
Dane kontaktowe administratora: ul. Rynek 1, 38-500 Sanok, tel. 13 465 29 00, e-mail: powiat-sanok@powiat-sanok.pl
2) Inspektorem ochrony danych jest Daniel Piwowar, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iodo@powiat-sanok.pl lub pisemnie pod adresem: ul. Rynek 1, 38-500 Sanok. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonania zadań wynikających z przepisów prawa
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresy zgodne z kategoriami archiwalnymi, o których mowa w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67).
5) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych gromadzonych w dokumentacji jest wymogiem ustawowym. Niepodanie danych uniemożliwi realizację wskazanego celu.
6) Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane podmiotom, które są uprawnione do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa.
7) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza teren Unii Europejskiej.
8) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania.
9) Podanie przez Panią/Pana danych w zakresie numeru telefonu oraz adresu, adresu e-mail odbywa się za zgodą i jest dobrowolne. Nie wyrażenie zgody na podanie numeru telefonu i adresu e-mail uniemożliwi z Panią/Panem kontakt. Ma Pani/Pan prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
10) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel.: 22 531 03 00, www.uodo.gov.pl), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Mając powyższe na uwadze wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.