Informujemy, że 1 lipca 2014 rozpoczęła się działalność 8 mikroprojektu "Wspólna prezentacja walorów turystycznych, etnicznych i kulturowych powiatu Zhydachivskogo (Ukraina) i powiatu Sanockiego (Polska) na międzynarodowym rynku turystycznym”, realizowanego przez Zhydachivski Urząd Powiatowy we współpracy z Powiatem Sanockim w ramach projektu parasolowego numer IPBU.03.02.00-76-820/12-00 «Wspólna promocja możliwości turystycznych i dziedzictwa kulturowo-historycznego obwodu lwowskiego, województwa podkarpackiego i lubelskiego" współfinansowany przez Unię Europejską w ramach współpracy transgranicznej "Polska-Białoruś-Ukraina na lata 2007-2013".
Cel 8 Mikroprojektu: Wspólna prezentacja przez partnerów wartości i tradycji kulturowych oraz możliwości turystycznych w regionie. Pogłębienie wzajemnych stosunków poprzez współpracę i wymianę doświadczeń w zakresie turystyki - pomiędzy społecznościami oraz organami samorządów terytorialnych. Wymiana informacji , unifikację standardów i poziomu usług, jako element integracji w ramach Wspólnoty Europejskiej.
Czas realizacji 8 mikroprojektu: od dnia 1 lipca 2014r. do 30 czerwca 2015r.
8 Mikroprojekt będzie realizowany w powiecie Zhydachivskim (Ukraina) i powiecie Sanockim (Rzeczpospolita Polska).
Główny partner 8 Mikroprojektu: Zhydachivski Urząd Powiatowy.
Partner ze strony polskiej: Powiat Sanocki.
Planowane działania 8 Mikroprojektu:
1. Wspólne prowadzenie spotkań, szkoleń, staży, seminariów i konferencji przez partnerów mikroprojektu:
1.1. Prowadzenie oficjalnych spotkań;
1.2. Prowadzenie wspólnych ćwiczeń teoretycznych;
1.3. Prowadzenie produkcyjno-praktycznych ćwiczeń na temat rozwoju i promocji turystyki transgranicznej i tradycji lokalnych;
1.4. Prowadzenie międzynarodowych konferencji w regionach partnerskich.
2. Prowadzenie badań potencjału turystycznego i stworzenie bazy turystycznych, kulturalnych i rekreacyjnych obiektów w regionach partnerskich.
3. Stworzenie wspólnych regionalnych ukraińsko-polskich elementów promocji turystycznej:
3.1. Publikacja ukraińsko-polsko-angielskich pełno kolorowych broszur informujących o wspólnych możliwościach turystycznych w regionach partnerskich;
3.2. Publikacja ukraińsko-polsko-angielskich pełno kolorowych ulotek informujących o wspólnych możliwościach turystycznych w regionach partnerskich;
3.3. Publikacja ukraińsko-polsko-angielskich pełno kolorowych przewodników informujących o wspólnych możliwościach turystycznych w regionach partnerskich;
3.4. Tworzenie krótkich filmików informujących o wspólnych możliwościach turystycznych w regionach partnerskich;
3.5. Stworzenie partnerskiej strony internetowej informującej o atrakcjach turystycznych;
3.6. Stworzenie przenośnych turystycznych oraz kulturalno-informacyjnych punktów.
4. Ustawienie 2 turystyczno-informacyjnych gablot (Citylight), po jednym dla każdego partnera, informujące o atrakcjach i możliwościach turystycznych partnera.
Podczas realizacji mikroprojektu planuje się nawiązać kontakt ze społecznościami lokalnymi, organizacjami, pracownikami branży turystycznej i sfery kulturalnej, jak i z pracownikami samorządów po obu stronach granic UE oraz w celu promowania ujednolicenia informujących turystów. Oczekuje się, że wspólnie opracowane i wdrożone inicjatywy promocyjne pomogą zwiększyć liczbę turystów odwiedzających region, co najmniej o 5% rocznie. Projekt ma również na celu promowanie zatrudnienia mieszkańców, tworzenie nowych miejsc pracy w sferze turystycznej i usługowej, wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw, powiązanych z turystyką przyjazdową i krajową.