Załącznik do Uchwały 257/2021
Zarządu Powiatu Sanockiego
z dnia 15 grudnia 2021
Zarządu Powiatu Sanockiego
z dnia 15 grudnia 2021
OGŁOSZENIE OTWARTEGO KONKURSU OFERT
Regulamin przyznawania dotacji
na realizację zadań publicznych Powiatu Sanockiego w zakresie kultury, sportu, turystyki
oraz oświaty, których realizację w 2022 roku wspiera Powiat Sanocki
Zarząd Powiatu Sanockiego, działając na podstawie art.13 ustawy z dnia 24 kwietnia
2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz.U. z 2020 r. poz.1057 z
późn.zm.) oraz Uchwały Nr XXXIX/410/2021 Rady Powiatu Sanockiego z dnia 27
października 2021r. w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Sanockiego z
organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność
pożytku publicznego na 2022 rok”, ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań
publicznych Powiatu Sanockiego w zakresie kultury, sportu, turystyki oraz oświaty.
I. CEL KONKURSU, ZADANIA KONKURSOWE.
Strategicznym celem otwartego konkursu ofert jest wspieranie realizacji zadań publicznych z
zakresu kultury, sportu, turystyki i oświaty zgodnych z następującymi priorytetami opisanymi
w rocznym Programie Współpracy Powiatu Sanockiego z organizacjami pozarządowymi,
czyli:
1. W dziedzinie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
a) działania na rzecz rozwoju kultury i sztuki, poprzez organizację imprez kulturalnych m.in.
plenerów, warsztatów, festiwali, wystaw o zasięgu lokalnym, powiatowym, ogólnopolskim ;
b) działania na rzecz ochrony i opieki nad zabytkami oraz dobrami kultury poprzez organizację
spotkań i imprez poświęconych edukacji i popularyzacji zabytków oraz dóbr kultury;
c) promowanie amatorskiego ruchu artystycznego i twórczości ludowej.
d) wspieranie wydawania wydawnictw i publikacji dotyczących Powiatu Sanockiego.
2. W dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu.
a) działania na rzecz rozwoju fizycznego dzieci, młodzieży i dorosłych oraz aktywnego
spędzania czasu poprzez organizację zawodów o charakterze lokalnym, powiatowym,
wojewódzkim, ogólnopolskim zgodnie z kategoriami wiekowymi określonymi przez Polskie
Związki Sportowe;
b) organizacja innych imprez sportowych;
c) promocja powiatu sanockiego poprzez udział reprezentantów powiatu w zawodach
wojewódzkich oraz krajowych;
d) szkolenie dzieci i młodzieży w różnych dyscyplinach sportowych.
3.W dziedzinie turystyki.
a) udział w krajowych i zagranicznych targach turystycznych;
b) opracowanie materiałów promocyjnych i użytkowych w zakresie produktów turystycznych
regionu, opracowanie materiałów krajoznawczo-turystycznych o charakterze edukacyjnym;
c) organizacja konkursów i współzawodnictwa krajoznawczo turystycznego;
d) organizacja konferencji, spotkań, zlotów, rajdów oraz imprez promujących możliwości
uprawiania turystyki kwalifikowanej w regionie; 2
e) wspieranie rozwoju infrastruktury turystyki aktywnej w tym: tworzenie ścieżek turystyki
aktywnej (znakowanie, promocja, koncepcje rozwoju itp.);
f) organizacja form aktywnego wypoczynku dla mieszkańców powiatu ze szczególnym
uwzględnieniem wypoczynku dzieci i młodzieży.
4.W dziedzinie nauki, edukacji, oświaty i wychowania.
a) organizacja konkursów tematycznych dla dzieci i młodzieży;
b) organizacja wycieczek tematycznych dla dzieci i młodzieży;
c) organizacja imprez integracyjnych przez młodzież szkół ponadpodstawowych;
d) organizacja pokazów umiejętności w zawodach nauczanych w szkołach
ponadpodstawowych;
e) organizacja warsztatów dla młodzieży:
- kreujących postawy patriotyzmu i budowę społeczeństwa obywatelskiego,
- edukacyjnych.
Konkurs obejmuje projekty przewidziane do realizacji w okresie od 30 marca 2022r. do
10 grudnia 2022r.
II.ADRESACI KONKURSU.
1. Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie posiadające osobowość prawną.
2. Osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku
Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych
kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli
ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.
3. Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego.
4. Spółdzielnie socjalne.
5. Spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące
spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (j.t.
Dz. U. z 2020r. poz. 1133 z późn.zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz
przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do
podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
6. Wykazane podmioty muszą prowadzić działalność statutową w dziedzinie, w której starają
się o dofinansowanie.
III.WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH.
1. Wysokość środków planowanych z budżetu Powiatu na realizację zadań wynosi, z zakresu:
- kultury, sztuki – 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych)
- sportu – 10 000 zł (dziesięć tysięcy złotych)
- turystyki– 3 000 zł (trzy tysiące złotych)
- oświaty – 4 000 zł ( cztery tysiące złotych)
2. Minimalna kwota dotacji wynosi 500 zł ( słownie: pięćset złotych).
3.Maksymalna kwota dotacji wynosi 4 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych).
4.Z chwilą przyjęcia przez Radę Powiatu Sanockiego uchwały budżetowej na 2022 wysokość
środków przeznaczonych na realizację zadań może się zmienić.
IV.SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY.
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie, bądź przesłanie zgodnie z wzorem
określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z 3
dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. poz.
2057) oferty zadania.
2. Ten sam podmiot może do konkursu złożyć jedną ofertę. W przypadku gdy złożonych
zostanie więcej ofert, do procedury zostanie dopuszczona jedna oferta z najniższym numerem
nadanym w kancelarii podawczej Starostwa Powiatowego w Sanoku.
3. Odbiorcą, grupą docelową zadania publicznego powinni być mieszkańcy Powiatu
Sanockiego. Zasada ta nie dotyczy organizacji wystaw poza terenem Powiatu.
4. Oferta wraz z załącznikami powinna być podpisana przez osoby upoważnione do składania
oświadczeń woli w zakresie spraw majątkowych, zgodnie z zapisami wynikającymi
z dokumentu określającego osobowość prawną.
5. Kompletna oferta powinna być złożona w 1 egzemplarzu w wersji papierowej.
6. Oferty należy składać do 28 stycznia 2022r.
7. Zadania mogą być realizowane w okresie od 30 marca 2022r. do 10 grudnia 2022r.
8. Oferty, należy składać osobiście w budynku Starostwa Powiatowego w Sanoku, ul. Rynek 1
lub przesłać na adres korespondencyjny: Starostwo Powiatowe w Sanoku, ul. Rynek 1, 38-500
Sanok, z dopiskiem w zależności od rodzaju zadania „Oferta zadania publicznego w zakresie
kultury”, „Oferta zadania publicznego w zakresie sportu”, „Oferta zadania publicznego w
zakresie turystyki”, „Oferta zadania publicznego w zakresie oświaty”.
9. Decyduje data wpływu oferty do Starostwa Powiatowego w Sanoku.
V.ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI.
1. Dotacja może być przyznana wyłącznie na wydatki:
1) bezpośrednio związane z realizacją zadania publicznego, ( w tym: wynajem sali, materiały
szkoleniowe, koszty zakwaterowania i wyżywienia, nagrody w konkursach, opłaty startowe
zawodników, ubezpieczenia, działania promocyjne),
2) uwzględnione w budżecie zadania,
3) poniesione w terminie realizacji zadania, jednak nie wcześniej niż od dnia zawarcia
umowy na realizację zadania do dnia zakończenia zadania wskazanego w umowie.
4) udokumentowane dowodami księgowymi,
5) ujęte w ewidencji księgowej podmiotu, któremu udzielono dotacji,
6) koszty osobowe merytoryczne (w tym: honoraria dla doradców, trenerów, specjalistów)
7) koszty korespondencji i obsługi księgowej.
2. Dotacja nie może być przeznaczona na pokrycie kosztów:
1) wynagrodzeń etatowych (m.in. administracyjno-biurowych) i utrzymanie biura (telefony,
materiały biurowe, opłaty czynszowe i abonamentowe)
2) budowy, zakupu budynków lub lokali, zakupu gruntów,
3) prac remontowych i budowlanych,
4) zakupów inwestycyjnych i inwestycji,
5) działalności gospodarczej, politycznej i religijnej,
6) pomocy finansowej osobom fizycznym i prawnym,
7) profesjonalnego sportu,
8) kary, grzywny, odsetki od zadłużenia,
9) zakupu środków trwałych.
3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
4. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej w ofercie.
4
VI.BUDŻET ZADANIA, OBOWIĄZEK ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI.
1.Wysokość udzielonej dotacji w formie wspierania realizacji zadania z budżetu nie może
przekroczyć 60% całkowitych kosztów zadania:
1) wkład własny finansowy podmiotu, (środki finansowe własne, pozyskane z innych źródeł
publicznych i prywatnych) i/lub wpłaty i opłaty adresatów zadania muszą stanowić co
najmniej 15% całkowitych kosztów zadania. Wydatki z wkładu własnego finansowego i/lub
wpłat i opłat adresatów zadania, mogą być ponoszone w terminie realizacji zadania jednak
nie wcześniej niż od dnia podpisania umowy na realizację zadania do dnia zakończenia
zadania wskazanego w umowie.
2) wkład własny pozafinansowy (osobowy- świadczenia wolontariuszy, praca społeczna
członków organizacji, wkład rzeczowy) może stanowić pozostały wkład własny.
3) koszty obsługi zadania, administracyjne (materiałów biurowych, tuszu, toneru do
drukarek, korespondencji, kserokopii, rachunków telefonicznych, transportu, benzyny,
biletów, koszty związane ze świadczeniem usług księgowych, koszty związane z
prowadzeniem dokumentacji programu) nie mogą przekroczyć 10% kosztów całkowitych
zadania.
2. Nie mogą być traktowane jako wolontariat świadczenia wykonywane przez stałych
pracowników zatrudnionych przy realizacji projektu.
3. Środki własne pozafinansowe osobowe wnoszone do projektu nakładają na oferenta
obowiązek sporządzenia porozumień z wolontariuszami wykonującymi świadczenia oraz
dokonania wyceny ich pracy poprzez ustalenie czasu pracy i określenie stawki godzinowej.
4. Środki własne pozafinansowe rzeczowe wnoszone do projektu muszą być udokumentowane
(umowa użyczenia, porozumienia, oświadczenia, faktury). Wycena wkładu rzeczowego
powinna być dokonana w oparciu o stawki rynkowe.
5.W tabeli IV.2 należy dokładnie określić kwotę i przedstawić sposób wyliczenia wkładu
osobowego, rzeczowego i finansowego (odrębnie), który jest zawarty w budżecie zadania.
6. Wkładem rzeczowym jest zarówno zasób stanowiący własność organizacji (np. urządzenia,
nieruchomości) jak i zasób udostępniony oraz usługa świadczona na rzecz organizacji przez
inny podmiot nieodpłatnie.
7.W ramach realizacji zadania publicznego istnieje możliwość przesuwania kwot pomiędzy
pozycjami kosztorysowymi na następujących zasadach:
1) do 20% wartości pozycji kosztorysu bez obowiązku powiadamiania Powiatu;
2) powyżej 20% wartości pozycji kosztorysu z pisemnym powiadomieniem Powiatu wraz z
uzasadnieniem zmiany oraz nowym kosztorysem.
8.Przesunięcia środków, o których mowa w ust.7, nie mogą zwiększać wysokości środków
oszacowanej kwoty pracy wolontariuszy oraz wkładu rzeczowego.
9. W ramach realizacji zadania dopuszcza się wzrost o 30% danej pozycji kosztorysowej bez
powiadamiania Powiatu i konieczności sporządzenia aneksu do umowy. Wzrost pozycji
kosztorysu powyżej 30% wiąże się z koniecznością powiadomienia Powiatu, przedstawienia
nowego kosztorysu i sporządzenia aneksu do umowy.
Zapewnienie dostępności w zadaniu
Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego
zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniony co najmniej w minimalnym
wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności
osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie
będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 5
4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych.
W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie,
w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze
szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten
jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego w jaki sposób
zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze
architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp
alternatywny.
Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
obejmują:
1) w zakresie dostępności architektonicznej:
a) zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych
budynków,
b) instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych
w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem
pomieszczeń technicznych,
c) zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób
wizualny i dotykowy lub głosowy,
d) zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa
w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172),
e) zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich
uratowania w inny sposób;
2) w zakresie dostępności cyfrowej – wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019
r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych;
3) w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
a) obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w
art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach
komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu
online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
b) instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w
szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie,
których celem jest wspomaganie słyszenia,
c) zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego
działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo,
nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania,
d) zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem
publicznym w formie określonej w tym wniosku.
VII.TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERT.
Ocena formalna wniosków
1. Oceny formalnej złożonych ofert dokonuje wydział merytoryczny odpowiedzialny za
realizację konkursu. W zakresie kultury, sportu, turystyki Wydział Promocji i Kultury. W
zakresie oświaty Wydział Oświaty. 6
2. Oferta podlega odrzuceniu bez możliwości uzupełnienia w przypadku, gdy:
1) złożona jest po terminie określonym w ogłoszeniu,
2) złożona jest przez nieuprawniony podmiot,
3) dotyczy zadania, które nie jest objęte celami statutowymi podmiotu,
4) zadanie jest niezgodne z celami i założeniami merytorycznymi konkursu,
5) nie jest opatrzona datą i podpisem statutowo bądź upoważnionych osób.
3. Oferta podlega odrzuceniu z możliwością uzupełnienia w przypadku, gdy:
1) nie jest sporządzona na obowiązującym formularzu,
2) nie zawiera wszystkich wymaganych załączników,
3) nie są wypełnione wszystkie pola oferty (w polach, które nie odnoszą się do oferenta,
należy wpisać „nie dotyczy”),
4) nie jest prawidłowo sporządzona pod względem formalno-rachunkowym kalkulacja
kosztów zadania,
5) termin realizacji zadania jest inny niż w ogłoszeniu,
6) dotacja przeznaczona jest na koszty ujęte w pkt V.2.
4. Podmioty, u których stwierdzono błędy formalne, o których mowa w ust. 3, zostaną
poinformowane o stwierdzeniu nieprawidłowości drogą e-mailową. W terminie 5 dni od
wysłania e-maila będą miały możliwość usunięcia błędów.
Ocena merytoryczna wniosków
1. Oceny merytorycznej ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Zarząd
Powiatu Sanockiego najpóźniej na 7 dni przed planowanym posiedzeniem Komisji.
2. Komisja składa się z 5 osób powoływanych do zaopiniowania ofert złożonych w
Konkursie, w tym: 3 pracowników Starostwa Powiatowego wskazanych przez Zarząd
oraz 2 przedstawicieli Organizacji nie biorących udziału w konkursie.
3. Komisja konkursowa może działać bez udziału osób wskazanych przez Organizacje
jeżeli:
a) żadna organizacja nie wskaże osób do składu komisji konkursowej lub
b) wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach komisji konkursowej, lub
c) wszystkie wskazane osoby podlegają wyłączeniu na podstawie Ustawy.
4. Do członków komisji biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021
r. poz.735 z późń.zm. ) dotyczące wyłączeń.
5. W przypadku wyłączenia z postępowania lub nieobecności członków komisji,
posiedzenie odbywa się w zmniejszonym składzie pod warunkiem, że biorą w nim
udział co najmniej 3 osoby.
6. Decyzje komisji podejmowane są zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu
członków w głosowaniu jawnym. Z posiedzenia komisji sporządza się protokół.
7. Udział w pracach komisji jest nieodpłatny i nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
8. W pracach komisji mogą brać udział z głosem doradczym także inne osoby, posiadające
doświadczenie w realizacji zadań będących przedmiotem Konkursu.
9. Przewodniczącym Komisji jest pracownik Starostwa Powiatowego, wskazany przez
Zarząd.
10. Komisja rozpatrzy ofertę również w sytuacji, gdy została zgłoszona do Konkursu jako
jedyna.
11. Ocenie merytorycznej podlegać będą wyłącznie oferty spełniające wymogi formalne.
Komisja Konkursowa oceniając oferty, bierze pod uwagę następujące kryteria:
a) możliwość realizacji zadania publicznego przez Organizację; 7
b) przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w
odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania (m.in. spójność kosztów z planowanymi
działaniami, prawidłowość kwalifikacji kosztów);
c) proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których
Organizacja będzie realizować zadanie publiczne;
d) w przypadku wspierania wykonywania zadania publicznego, uwzględnia planowany
przez Organizację udział środków finansowych własnych;
oraz uwzględnia:
e) planowany przez Organizację wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i
pracę społeczną członków;
f) ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku Organizacji, które w latach
poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność
i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
12. Komisja konkursowa, po zapoznaniu się z ofertami i ich ocenie, sporządza protokół z
posiedzenia.
Wybór ofert
1. Komisja konkursowa sporządza listę ofert, rekomendowanych do udzielenia dotacji.
2. Komisja konkursowa sporządza listę ofert, nierekomendowanych do udzielenia dotacji.
3. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty
przyznanej dotacji dokonuje Zarząd.
4. Informację o rozstrzygnięciu konkursu zamieszcza się na stronie internetowej Starostwa
Powiatowego w Sanoku, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń
Starostwa.
5. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż w ciągu 50 dni od terminu wskazanego
w pkt IV, ust.6.
6. Uchwała Zarządu Powiatu Sanockiego w sprawie wyboru ofert i przyznania dotacji stanowi
podstawę do zawarcia pisemnej umowy z podmiotem, którego oferta została wybrana
w konkursie.
7. Uchwała Zarządu jest ostateczna.
8. Oferenci, którzy otrzymali dotację zobowiązani są do zamieszczenia we wszystkich drukach,
ogłoszeniach, reklamach, plakatach związanych z realizacją zadania logo Powiatu Sanockiego
i zapisu „Dofinansowano z budżetu Powiatu Sanockiego”.
VIII. ZOBOWIĄZANIA PODMIOTÓW, UMOWA I ROZLICZENIE DOTACJI.
1.W terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu na stronie Starostwa Powiatowego
w Sanoku podmiot, który uzyskał dotację zobowiązany jest do złożenia następujących
dokumentów:
1) wyciągu z właściwego rejestru/ewidencji podmiotu lub inny dokument potwierdzający
osobowość prawną oferenta,
2) stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż
wskazane w aktualnym odpisie ewidencji,
3) umowy, porozumienia pomiędzy podmiotami, jeżeli złożyły ofertę wspólną,
4) inne wskazane dokumenty.
2.W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, warunkiem zawarcia
umowy jest aktualizacja oferty, w terminie wynikającym z wezwania. 8
3.Dokonując aktualizacji, o której mowa w ust. 2 Oferent nie może w ramach kalkulacji
kosztów, wprowadzać nowych pozycji kosztorysowych.
4. Wszelkie zmiany w realizacji zadania powinny być zgłaszane na bieżąco w formie pisemnej.
Planowane zmiany mogą być realizowane po uzyskaniu pisemnej akceptacji.
5. Niedopuszczalne jest wprowadzanie istotnych zmian w zakresie realizowanego zadania
w tych obszarach, które stanowiły przedmiot oceny merytorycznej i miały wpływ na wybór
oferty.
6. Nieprzedłożenie wymaganych załączników do umowy w wyznaczonym terminie, może
zostać uznane jako rezygnacja z dotacji.
7. Zarząd Powiatu Sanockiego może odmówić podpisania umowy z podmiotem wyłonionym
w konkursie w przypadku, gdy:
1) oświadczenia w ofercie są niezgodne ze stanem faktycznym lub prawnym,
2) zakres realizacji zadania (merytoryczny i/lub finansowy) przedłożony w aktualizacji
znacząco różni się od przedstawionego w ofercie.
Sprawozdanie
8. Oferent jest zobowiązany do sporządzenia i złożenia sprawozdania z wykonania zadania
publicznego w terminie określonym w umowie.
9. Ramowy wzór sprawozdania określa rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw
Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych
wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z
wykonania tych zadań (Dz.U. poz. 2057).
10. Do sprawozdania należy dołączyć wypełnione i podpisane przez osoby uprawnione
zestawienie dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania.
11. Podmiot jest zobowiązany do dostarczenia na wezwanie kserokopii umów, faktur,
rachunków i innych dokumentów koniecznych do zatwierdzenia sprawozdania.
12.W przypadku gdy, sprawozdanie zawiera błędy/uchybienia podmiot zostanie powiadomiony
pisemnie celem złożenia korekty sprawozdania lub uzupełnienia dokumentacji.
13. Powiat Sanocki może dokonać kontroli i oceny realizacji każdego zadania objętego
dofinansowaniem.
14. Kontrola obejmuje prawidłowość wykonywania zadania (należy posiadać w dokumentacji
zadania m.in. listy uczestników zadania, dokumentację fotograficzną -może być na nośniku
elektronicznym, potwierdzenia odbioru nagród itp.) oraz wydatkowania środków
z dotacji otrzymanych na realizację zadania. Kontrola może być prowadzona w trakcie, jak
i po zakończeniu zadania.
IX. Informacja o zrealizowanych w roku poprzedzającym rok ogłoszenia otwartego konkursu
ofert zadaniach publicznych z tego samego zakresu co zadanie konkursowe Nr 1,2,3,4
i związanych z nimi kosztach, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji
przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3
ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W 2020 r. przeznaczono na
dotacje dla w/w podmiotów kwotę 28 460,00 zł.
Informacja o zrealizowanych w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert zadaniach
publicznych z tego samego zakresu co zadanie konkursowe Nr 1,2,3,4 i związanych z nimi
kosztach ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom 9
pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W roku 2021 przeznaczono na dotacje
dla w/w podmiotów kwotę 29 989,00 zł.
Informacje o konkursie można uzyskać w Wydziale Promocji, Kultury Starostwa Powiatowego
w Sanoku Tel. 013 46 52 924, e-mail: promocja2@powiat-sanok.pl
Regulamin przyznawania dotacji
na realizację zadań publicznych Powiatu Sanockiego w zakresie kultury, sportu, turystyki
oraz oświaty, których realizację w 2022 roku wspiera Powiat Sanocki
Zarząd Powiatu Sanockiego, działając na podstawie art.13 ustawy z dnia 24 kwietnia
2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j.t. Dz.U. z 2020 r. poz.1057 z
późn.zm.) oraz Uchwały Nr XXXIX/410/2021 Rady Powiatu Sanockiego z dnia 27
października 2021r. w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Sanockiego z
organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność
pożytku publicznego na 2022 rok”, ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań
publicznych Powiatu Sanockiego w zakresie kultury, sportu, turystyki oraz oświaty.
I. CEL KONKURSU, ZADANIA KONKURSOWE.
Strategicznym celem otwartego konkursu ofert jest wspieranie realizacji zadań publicznych z
zakresu kultury, sportu, turystyki i oświaty zgodnych z następującymi priorytetami opisanymi
w rocznym Programie Współpracy Powiatu Sanockiego z organizacjami pozarządowymi,
czyli:
1. W dziedzinie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
a) działania na rzecz rozwoju kultury i sztuki, poprzez organizację imprez kulturalnych m.in.
plenerów, warsztatów, festiwali, wystaw o zasięgu lokalnym, powiatowym, ogólnopolskim ;
b) działania na rzecz ochrony i opieki nad zabytkami oraz dobrami kultury poprzez organizację
spotkań i imprez poświęconych edukacji i popularyzacji zabytków oraz dóbr kultury;
c) promowanie amatorskiego ruchu artystycznego i twórczości ludowej.
d) wspieranie wydawania wydawnictw i publikacji dotyczących Powiatu Sanockiego.
2. W dziedzinie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu.
a) działania na rzecz rozwoju fizycznego dzieci, młodzieży i dorosłych oraz aktywnego
spędzania czasu poprzez organizację zawodów o charakterze lokalnym, powiatowym,
wojewódzkim, ogólnopolskim zgodnie z kategoriami wiekowymi określonymi przez Polskie
Związki Sportowe;
b) organizacja innych imprez sportowych;
c) promocja powiatu sanockiego poprzez udział reprezentantów powiatu w zawodach
wojewódzkich oraz krajowych;
d) szkolenie dzieci i młodzieży w różnych dyscyplinach sportowych.
3.W dziedzinie turystyki.
a) udział w krajowych i zagranicznych targach turystycznych;
b) opracowanie materiałów promocyjnych i użytkowych w zakresie produktów turystycznych
regionu, opracowanie materiałów krajoznawczo-turystycznych o charakterze edukacyjnym;
c) organizacja konkursów i współzawodnictwa krajoznawczo turystycznego;
d) organizacja konferencji, spotkań, zlotów, rajdów oraz imprez promujących możliwości
uprawiania turystyki kwalifikowanej w regionie; 2
e) wspieranie rozwoju infrastruktury turystyki aktywnej w tym: tworzenie ścieżek turystyki
aktywnej (znakowanie, promocja, koncepcje rozwoju itp.);
f) organizacja form aktywnego wypoczynku dla mieszkańców powiatu ze szczególnym
uwzględnieniem wypoczynku dzieci i młodzieży.
4.W dziedzinie nauki, edukacji, oświaty i wychowania.
a) organizacja konkursów tematycznych dla dzieci i młodzieży;
b) organizacja wycieczek tematycznych dla dzieci i młodzieży;
c) organizacja imprez integracyjnych przez młodzież szkół ponadpodstawowych;
d) organizacja pokazów umiejętności w zawodach nauczanych w szkołach
ponadpodstawowych;
e) organizacja warsztatów dla młodzieży:
- kreujących postawy patriotyzmu i budowę społeczeństwa obywatelskiego,
- edukacyjnych.
Konkurs obejmuje projekty przewidziane do realizacji w okresie od 30 marca 2022r. do
10 grudnia 2022r.
II.ADRESACI KONKURSU.
1. Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie posiadające osobowość prawną.
2. Osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku
Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych
kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli
ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.
3. Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego.
4. Spółdzielnie socjalne.
5. Spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące
spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (j.t.
Dz. U. z 2020r. poz. 1133 z późn.zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz
przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do
podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
6. Wykazane podmioty muszą prowadzić działalność statutową w dziedzinie, w której starają
się o dofinansowanie.
III.WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH.
1. Wysokość środków planowanych z budżetu Powiatu na realizację zadań wynosi, z zakresu:
- kultury, sztuki – 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych)
- sportu – 10 000 zł (dziesięć tysięcy złotych)
- turystyki– 3 000 zł (trzy tysiące złotych)
- oświaty – 4 000 zł ( cztery tysiące złotych)
2. Minimalna kwota dotacji wynosi 500 zł ( słownie: pięćset złotych).
3.Maksymalna kwota dotacji wynosi 4 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych).
4.Z chwilą przyjęcia przez Radę Powiatu Sanockiego uchwały budżetowej na 2022 wysokość
środków przeznaczonych na realizację zadań może się zmienić.
IV.SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY.
1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie, bądź przesłanie zgodnie z wzorem
określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z 3
dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. poz.
2057) oferty zadania.
2. Ten sam podmiot może do konkursu złożyć jedną ofertę. W przypadku gdy złożonych
zostanie więcej ofert, do procedury zostanie dopuszczona jedna oferta z najniższym numerem
nadanym w kancelarii podawczej Starostwa Powiatowego w Sanoku.
3. Odbiorcą, grupą docelową zadania publicznego powinni być mieszkańcy Powiatu
Sanockiego. Zasada ta nie dotyczy organizacji wystaw poza terenem Powiatu.
4. Oferta wraz z załącznikami powinna być podpisana przez osoby upoważnione do składania
oświadczeń woli w zakresie spraw majątkowych, zgodnie z zapisami wynikającymi
z dokumentu określającego osobowość prawną.
5. Kompletna oferta powinna być złożona w 1 egzemplarzu w wersji papierowej.
6. Oferty należy składać do 28 stycznia 2022r.
7. Zadania mogą być realizowane w okresie od 30 marca 2022r. do 10 grudnia 2022r.
8. Oferty, należy składać osobiście w budynku Starostwa Powiatowego w Sanoku, ul. Rynek 1
lub przesłać na adres korespondencyjny: Starostwo Powiatowe w Sanoku, ul. Rynek 1, 38-500
Sanok, z dopiskiem w zależności od rodzaju zadania „Oferta zadania publicznego w zakresie
kultury”, „Oferta zadania publicznego w zakresie sportu”, „Oferta zadania publicznego w
zakresie turystyki”, „Oferta zadania publicznego w zakresie oświaty”.
9. Decyduje data wpływu oferty do Starostwa Powiatowego w Sanoku.
V.ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI.
1. Dotacja może być przyznana wyłącznie na wydatki:
1) bezpośrednio związane z realizacją zadania publicznego, ( w tym: wynajem sali, materiały
szkoleniowe, koszty zakwaterowania i wyżywienia, nagrody w konkursach, opłaty startowe
zawodników, ubezpieczenia, działania promocyjne),
2) uwzględnione w budżecie zadania,
3) poniesione w terminie realizacji zadania, jednak nie wcześniej niż od dnia zawarcia
umowy na realizację zadania do dnia zakończenia zadania wskazanego w umowie.
4) udokumentowane dowodami księgowymi,
5) ujęte w ewidencji księgowej podmiotu, któremu udzielono dotacji,
6) koszty osobowe merytoryczne (w tym: honoraria dla doradców, trenerów, specjalistów)
7) koszty korespondencji i obsługi księgowej.
2. Dotacja nie może być przeznaczona na pokrycie kosztów:
1) wynagrodzeń etatowych (m.in. administracyjno-biurowych) i utrzymanie biura (telefony,
materiały biurowe, opłaty czynszowe i abonamentowe)
2) budowy, zakupu budynków lub lokali, zakupu gruntów,
3) prac remontowych i budowlanych,
4) zakupów inwestycyjnych i inwestycji,
5) działalności gospodarczej, politycznej i religijnej,
6) pomocy finansowej osobom fizycznym i prawnym,
7) profesjonalnego sportu,
8) kary, grzywny, odsetki od zadłużenia,
9) zakupu środków trwałych.
3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
4. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej w ofercie.
4
VI.BUDŻET ZADANIA, OBOWIĄZEK ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI.
1.Wysokość udzielonej dotacji w formie wspierania realizacji zadania z budżetu nie może
przekroczyć 60% całkowitych kosztów zadania:
1) wkład własny finansowy podmiotu, (środki finansowe własne, pozyskane z innych źródeł
publicznych i prywatnych) i/lub wpłaty i opłaty adresatów zadania muszą stanowić co
najmniej 15% całkowitych kosztów zadania. Wydatki z wkładu własnego finansowego i/lub
wpłat i opłat adresatów zadania, mogą być ponoszone w terminie realizacji zadania jednak
nie wcześniej niż od dnia podpisania umowy na realizację zadania do dnia zakończenia
zadania wskazanego w umowie.
2) wkład własny pozafinansowy (osobowy- świadczenia wolontariuszy, praca społeczna
członków organizacji, wkład rzeczowy) może stanowić pozostały wkład własny.
3) koszty obsługi zadania, administracyjne (materiałów biurowych, tuszu, toneru do
drukarek, korespondencji, kserokopii, rachunków telefonicznych, transportu, benzyny,
biletów, koszty związane ze świadczeniem usług księgowych, koszty związane z
prowadzeniem dokumentacji programu) nie mogą przekroczyć 10% kosztów całkowitych
zadania.
2. Nie mogą być traktowane jako wolontariat świadczenia wykonywane przez stałych
pracowników zatrudnionych przy realizacji projektu.
3. Środki własne pozafinansowe osobowe wnoszone do projektu nakładają na oferenta
obowiązek sporządzenia porozumień z wolontariuszami wykonującymi świadczenia oraz
dokonania wyceny ich pracy poprzez ustalenie czasu pracy i określenie stawki godzinowej.
4. Środki własne pozafinansowe rzeczowe wnoszone do projektu muszą być udokumentowane
(umowa użyczenia, porozumienia, oświadczenia, faktury). Wycena wkładu rzeczowego
powinna być dokonana w oparciu o stawki rynkowe.
5.W tabeli IV.2 należy dokładnie określić kwotę i przedstawić sposób wyliczenia wkładu
osobowego, rzeczowego i finansowego (odrębnie), który jest zawarty w budżecie zadania.
6. Wkładem rzeczowym jest zarówno zasób stanowiący własność organizacji (np. urządzenia,
nieruchomości) jak i zasób udostępniony oraz usługa świadczona na rzecz organizacji przez
inny podmiot nieodpłatnie.
7.W ramach realizacji zadania publicznego istnieje możliwość przesuwania kwot pomiędzy
pozycjami kosztorysowymi na następujących zasadach:
1) do 20% wartości pozycji kosztorysu bez obowiązku powiadamiania Powiatu;
2) powyżej 20% wartości pozycji kosztorysu z pisemnym powiadomieniem Powiatu wraz z
uzasadnieniem zmiany oraz nowym kosztorysem.
8.Przesunięcia środków, o których mowa w ust.7, nie mogą zwiększać wysokości środków
oszacowanej kwoty pracy wolontariuszy oraz wkładu rzeczowego.
9. W ramach realizacji zadania dopuszcza się wzrost o 30% danej pozycji kosztorysowej bez
powiadamiania Powiatu i konieczności sporządzenia aneksu do umowy. Wzrost pozycji
kosztorysu powyżej 30% wiąże się z koniecznością powiadomienia Powiatu, przedstawienia
nowego kosztorysu i sporządzenia aneksu do umowy.
Zapewnienie dostępności w zadaniu
Obowiązkiem każdej organizacji pozarządowej i podmiotu zrównanego realizującego
zadanie publiczne finansowane ze środków dotacji jest zapewnienie dostępności osobom ze
szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniony co najmniej w minimalnym
wymiarze o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności
osobom ze szczególnymi potrzebami. Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie
będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 5
4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych.
W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie,
w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze
szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten
jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
Rekomendujemy opisanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego w jaki sposób
zostanie zapewniona dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w wymiarze
architektonicznym, cyfrowym i informacyjno-komunikacyjnym, a także ewentualnie dostęp
alternatywny.
Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
obejmują:
1) w zakresie dostępności architektonicznej:
a) zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych
budynków,
b) instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych
w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem
pomieszczeń technicznych,
c) zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób
wizualny i dotykowy lub głosowy,
d) zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa
w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172),
e) zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich
uratowania w inny sposób;
2) w zakresie dostępności cyfrowej – wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019
r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych;
3) w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
a) obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w
art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach
komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu
online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
b) instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w
szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie,
których celem jest wspomaganie słyszenia,
c) zapewnienie na stronie internetowej danego podmiotu informacji o zakresie jego
działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo,
nagrania treści w polskim języku migowym oraz informacji w tekście łatwym do czytania,
d) zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem
publicznym w formie określonej w tym wniosku.
VII.TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERT.
Ocena formalna wniosków
1. Oceny formalnej złożonych ofert dokonuje wydział merytoryczny odpowiedzialny za
realizację konkursu. W zakresie kultury, sportu, turystyki Wydział Promocji i Kultury. W
zakresie oświaty Wydział Oświaty. 6
2. Oferta podlega odrzuceniu bez możliwości uzupełnienia w przypadku, gdy:
1) złożona jest po terminie określonym w ogłoszeniu,
2) złożona jest przez nieuprawniony podmiot,
3) dotyczy zadania, które nie jest objęte celami statutowymi podmiotu,
4) zadanie jest niezgodne z celami i założeniami merytorycznymi konkursu,
5) nie jest opatrzona datą i podpisem statutowo bądź upoważnionych osób.
3. Oferta podlega odrzuceniu z możliwością uzupełnienia w przypadku, gdy:
1) nie jest sporządzona na obowiązującym formularzu,
2) nie zawiera wszystkich wymaganych załączników,
3) nie są wypełnione wszystkie pola oferty (w polach, które nie odnoszą się do oferenta,
należy wpisać „nie dotyczy”),
4) nie jest prawidłowo sporządzona pod względem formalno-rachunkowym kalkulacja
kosztów zadania,
5) termin realizacji zadania jest inny niż w ogłoszeniu,
6) dotacja przeznaczona jest na koszty ujęte w pkt V.2.
4. Podmioty, u których stwierdzono błędy formalne, o których mowa w ust. 3, zostaną
poinformowane o stwierdzeniu nieprawidłowości drogą e-mailową. W terminie 5 dni od
wysłania e-maila będą miały możliwość usunięcia błędów.
Ocena merytoryczna wniosków
1. Oceny merytorycznej ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Zarząd
Powiatu Sanockiego najpóźniej na 7 dni przed planowanym posiedzeniem Komisji.
2. Komisja składa się z 5 osób powoływanych do zaopiniowania ofert złożonych w
Konkursie, w tym: 3 pracowników Starostwa Powiatowego wskazanych przez Zarząd
oraz 2 przedstawicieli Organizacji nie biorących udziału w konkursie.
3. Komisja konkursowa może działać bez udziału osób wskazanych przez Organizacje
jeżeli:
a) żadna organizacja nie wskaże osób do składu komisji konkursowej lub
b) wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach komisji konkursowej, lub
c) wszystkie wskazane osoby podlegają wyłączeniu na podstawie Ustawy.
4. Do członków komisji biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021
r. poz.735 z późń.zm. ) dotyczące wyłączeń.
5. W przypadku wyłączenia z postępowania lub nieobecności członków komisji,
posiedzenie odbywa się w zmniejszonym składzie pod warunkiem, że biorą w nim
udział co najmniej 3 osoby.
6. Decyzje komisji podejmowane są zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu
członków w głosowaniu jawnym. Z posiedzenia komisji sporządza się protokół.
7. Udział w pracach komisji jest nieodpłatny i nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
8. W pracach komisji mogą brać udział z głosem doradczym także inne osoby, posiadające
doświadczenie w realizacji zadań będących przedmiotem Konkursu.
9. Przewodniczącym Komisji jest pracownik Starostwa Powiatowego, wskazany przez
Zarząd.
10. Komisja rozpatrzy ofertę również w sytuacji, gdy została zgłoszona do Konkursu jako
jedyna.
11. Ocenie merytorycznej podlegać będą wyłącznie oferty spełniające wymogi formalne.
Komisja Konkursowa oceniając oferty, bierze pod uwagę następujące kryteria:
a) możliwość realizacji zadania publicznego przez Organizację; 7
b) przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w
odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania (m.in. spójność kosztów z planowanymi
działaniami, prawidłowość kwalifikacji kosztów);
c) proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których
Organizacja będzie realizować zadanie publiczne;
d) w przypadku wspierania wykonywania zadania publicznego, uwzględnia planowany
przez Organizację udział środków finansowych własnych;
oraz uwzględnia:
e) planowany przez Organizację wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i
pracę społeczną członków;
f) ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku Organizacji, które w latach
poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność
i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
12. Komisja konkursowa, po zapoznaniu się z ofertami i ich ocenie, sporządza protokół z
posiedzenia.
Wybór ofert
1. Komisja konkursowa sporządza listę ofert, rekomendowanych do udzielenia dotacji.
2. Komisja konkursowa sporządza listę ofert, nierekomendowanych do udzielenia dotacji.
3. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty
przyznanej dotacji dokonuje Zarząd.
4. Informację o rozstrzygnięciu konkursu zamieszcza się na stronie internetowej Starostwa
Powiatowego w Sanoku, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń
Starostwa.
5. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż w ciągu 50 dni od terminu wskazanego
w pkt IV, ust.6.
6. Uchwała Zarządu Powiatu Sanockiego w sprawie wyboru ofert i przyznania dotacji stanowi
podstawę do zawarcia pisemnej umowy z podmiotem, którego oferta została wybrana
w konkursie.
7. Uchwała Zarządu jest ostateczna.
8. Oferenci, którzy otrzymali dotację zobowiązani są do zamieszczenia we wszystkich drukach,
ogłoszeniach, reklamach, plakatach związanych z realizacją zadania logo Powiatu Sanockiego
i zapisu „Dofinansowano z budżetu Powiatu Sanockiego”.
VIII. ZOBOWIĄZANIA PODMIOTÓW, UMOWA I ROZLICZENIE DOTACJI.
1.W terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu na stronie Starostwa Powiatowego
w Sanoku podmiot, który uzyskał dotację zobowiązany jest do złożenia następujących
dokumentów:
1) wyciągu z właściwego rejestru/ewidencji podmiotu lub inny dokument potwierdzający
osobowość prawną oferenta,
2) stosowne pełnomocnictwa lub upoważnienia, gdy oferta podpisana jest przez inne osoby niż
wskazane w aktualnym odpisie ewidencji,
3) umowy, porozumienia pomiędzy podmiotami, jeżeli złożyły ofertę wspólną,
4) inne wskazane dokumenty.
2.W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, warunkiem zawarcia
umowy jest aktualizacja oferty, w terminie wynikającym z wezwania. 8
3.Dokonując aktualizacji, o której mowa w ust. 2 Oferent nie może w ramach kalkulacji
kosztów, wprowadzać nowych pozycji kosztorysowych.
4. Wszelkie zmiany w realizacji zadania powinny być zgłaszane na bieżąco w formie pisemnej.
Planowane zmiany mogą być realizowane po uzyskaniu pisemnej akceptacji.
5. Niedopuszczalne jest wprowadzanie istotnych zmian w zakresie realizowanego zadania
w tych obszarach, które stanowiły przedmiot oceny merytorycznej i miały wpływ na wybór
oferty.
6. Nieprzedłożenie wymaganych załączników do umowy w wyznaczonym terminie, może
zostać uznane jako rezygnacja z dotacji.
7. Zarząd Powiatu Sanockiego może odmówić podpisania umowy z podmiotem wyłonionym
w konkursie w przypadku, gdy:
1) oświadczenia w ofercie są niezgodne ze stanem faktycznym lub prawnym,
2) zakres realizacji zadania (merytoryczny i/lub finansowy) przedłożony w aktualizacji
znacząco różni się od przedstawionego w ofercie.
Sprawozdanie
8. Oferent jest zobowiązany do sporządzenia i złożenia sprawozdania z wykonania zadania
publicznego w terminie określonym w umowie.
9. Ramowy wzór sprawozdania określa rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw
Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych
wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z
wykonania tych zadań (Dz.U. poz. 2057).
10. Do sprawozdania należy dołączyć wypełnione i podpisane przez osoby uprawnione
zestawienie dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania.
11. Podmiot jest zobowiązany do dostarczenia na wezwanie kserokopii umów, faktur,
rachunków i innych dokumentów koniecznych do zatwierdzenia sprawozdania.
12.W przypadku gdy, sprawozdanie zawiera błędy/uchybienia podmiot zostanie powiadomiony
pisemnie celem złożenia korekty sprawozdania lub uzupełnienia dokumentacji.
13. Powiat Sanocki może dokonać kontroli i oceny realizacji każdego zadania objętego
dofinansowaniem.
14. Kontrola obejmuje prawidłowość wykonywania zadania (należy posiadać w dokumentacji
zadania m.in. listy uczestników zadania, dokumentację fotograficzną -może być na nośniku
elektronicznym, potwierdzenia odbioru nagród itp.) oraz wydatkowania środków
z dotacji otrzymanych na realizację zadania. Kontrola może być prowadzona w trakcie, jak
i po zakończeniu zadania.
IX. Informacja o zrealizowanych w roku poprzedzającym rok ogłoszenia otwartego konkursu
ofert zadaniach publicznych z tego samego zakresu co zadanie konkursowe Nr 1,2,3,4
i związanych z nimi kosztach, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji
przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3
ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W 2020 r. przeznaczono na
dotacje dla w/w podmiotów kwotę 28 460,00 zł.
Informacja o zrealizowanych w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert zadaniach
publicznych z tego samego zakresu co zadanie konkursowe Nr 1,2,3,4 i związanych z nimi
kosztach ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom 9
pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W roku 2021 przeznaczono na dotacje
dla w/w podmiotów kwotę 29 989,00 zł.
Informacje o konkursie można uzyskać w Wydziale Promocji, Kultury Starostwa Powiatowego
w Sanoku Tel. 013 46 52 924, e-mail: promocja2@powiat-sanok.pl