W środę w Sali Herbowej miała miejsce XXXIX sesja Rady Powiatu Sanockiego. Radni przyjęli m.in. uchwałę dotyczącą podwyższenia wysokości wynagrodzenia dla rodzin zastępczych zawodowych, organizacji nauki religii zielonoświątkowej, programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2022 rok.
W czasie sesji radni wybrali nowego przewodniczącego Komisji Zdrowia, Rodziny i Polityki Socjalnej. Został nim radny Tadeusz Nabywaniec. Jego kandydaturę zgłosił wicestarosta Janusz Cecuła.
W punkcie wnioski i oświadczenia pojawił się m.in. wniosek złożony przez Damiana Biskupa, członka Zarządu Powiatu Sanockiego odnośnie uwzględnienia w budżecie na 2022 rok wsparcia finansowego dla drużyny Ciarko STS Sanok. Starosta Stanisław Chęć zwrócił uwagę, że pomocą powinno się także objąć młodzież.
- We wtorek rozmawiałem z prezesem Michałem Radwańskim o sytuacji w klubie UKS Niedźwiadki MOSiR Sanok. Obiecałem mu, że porozmawiam z decyzyjnymi osobami na temat przywrócenia kształcenia sportowego w szkołach podstawowych – mówił starosta Chęć. – Musimy dać szansę młodzieży w rozwijaniu talentów. W Sanoku drzemie ogromny potencjał, dlatego należy go właściwie wykorzystać.
Starosta zaznaczył, że drużyna UKS Niedźwiadki MOSiR Sanok została uznana za najlepszy klub sportowy województwa podkarpackiego we współzawodnictwie sportowym szkół, gmin, powiatów i klubów za rok szkolny 2019/2020. Sanocki klub zdobył w tym roku Mistrzostwo Polski na Ogólnopolskiej Zimowej Olimpiadzie Młodzieży w kategorii Junior Młodszy, Mistrzostwo Polski Juniorów oraz I miejsce w Polsce rozgrywkach PZHL w kategorii Młodzik.
Wsparcie klubów sportowych to nie jedyny wniosek, który został złożony na ostatniej sesji. Radny Stanisław Lewicki poprosił o zakup koparki wielofunkcyjnej, radny Marian Kawa zaapelował o wymianę nawierzchni na moście prowadzącym na Białą Górę, natomiast przewodniczący Robert Pieszczoch złożył wniosek, aby zrobić przegląd tablic informacyjnych znajdujących się przy drogach powiatowych.