Sanok: Dostawa samochodu typu minibus przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Młodzieżowego Domu Kultury w Sanoku oraz autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Sanoku.
Numer ogłoszenia: 51622 - 2012; data zamieszczenia: 21.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Sanocki , ul. Rynek 1, 38-500 Sanok, woj. podkarpackie, tel. 13 4652900, faks 13 4652988.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa samochodu typu minibus przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Młodzieżowego Domu Kultury w Sanoku oraz autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Sanoku..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa samochodu typu minibus przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Młodzieżowego Domu Kultury w Sanoku oraz autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych dla Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Sanoku. Część 1 - dostawa jednego fabrycznie nowego nieużywanego samochodu typu minibus wyprodukowanego w roku 2011 lub 2012, zgodnego z opisem zawartym w załączniku nr 1 do SIWZ - szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia Część 2 - dostawa jednego fabrycznie nowego nieużywanego autobusu wyprodukowanego w roku 2011 lub 2012, zgodnego z opisem zawartym w załączniku nr 2 do SIWZ - szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia Część 1 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa samochodu, fabrycznie nowego (rok produkcji 2011-2012), nadwozie typu BUS 9 osobowy. Samochód musi być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Wymagane jest, aby samochód posiadał homologację. Również wymagane jest, aby system przewozu osób niepełnosprawnych, który zostanie zastosowany w w/w samochodzie, posiadał homologację. 2. Wymagane warunki techniczne pojazdu: 2.1 Wymogi ekologiczno - energetyczne a) Zużycie paliwa w cyklu łączonym (wartość uśredniona w l/km) nie więcej niż 7,3 l/km b) Zużycie energii nie więcej niż 2,304 MJ/km c) Wartość emisji dwutlenku węgla w cyklu łączonym (wartość uśredniona) nie więcej niż 192 g/km d) Wartość emisji zanieczyszczeń: - tlenków azotu (Nox) nie więcej niż 225,5 mg/km - węglowodorów (THC) nie więcej niż 248,4 mg/km - tlenku węgla (CO) nie więcej niż 175,1 mg/km 2.2 Silnik: a) wysokoprężny turbo diesel b) pojemność skokowa silnika minimum 2100 cm3 c) moc minimalna 100 kW d) spełniający wymagania EURO 5 e) filtr paliwa z separatorem wody 2.2. Napęd: a) napęd kół przednich lub tylnych b) skrzynia biegów manualna, mechaniczna, zsynchronizowana 5 lub 6- biegowa, c) elektroniczny układ stabilizacji jazdy ESP lub równoważny. 2.3. Układ hamulcowy: a) ABS, ASR, EBV, BAS lub systemy równoważne b) dwuobwodowy, hydrauliczny ze wspomaganiem i korektorem hamowania, c) hamulce tarczowe przednie i tylne 2.4. Układ kierowniczy: a) przekładnia z blokadą koła kierownicy b) wspomaganie układu kierowniczego c) kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach 2.5. Podwozie: a) wzmocnione b) obręcze kół jezdnych 16 - stalowe wraz z kołpakami w pełni zakrywającymi felgę, Dodatkowy komplet kół zimowych c) długość 4900 - 5100 mm, wysokość 1850- 1950 mm, szerokość bez lusterek max 1920 mm. 2.6. Nadwozie: a) Elektrycznie sterowane szyby z przodu b) Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie c) Lusterko wsteczne wewnętrzne d) Trzecie światło stop e) Drzwi boczne - prawe przesuwane z jednej strony ze stałym oknem f) Okna boczne g) Drzwi tylne przeszklone o kącie otwarcia minimum 160 stopni h) Klimatyzacja dwu strefowa (przód,tył)z dodatkowym nawiewem na tył pojazdu i osobną regulacją temp. i) Siedzenie kierowcy regulowane w trzech płaszczyznach + dwumiejscowa ławka pasażera j) Siedzenia w przedziale osobowym 3 osobowe, posiadające regulację oparcia ,łatwo demontowane k) Poduszka powietrzna kierowcy l) Centralny zamek sterowany zdalnie z możliwością zamykania pojazdu przyciskiem w kabinie kierowcy m) Autoalarm n) Radio CD MP3 + głośniki min 2 w przedziale kierowcy i 2 w przedziale pasażerskim o) Dopuszczenie jako pojazd osobowy UE p) Podłoga gumowa r) Dodatkowe kierunkowskazy w tylnej części dachu pojazdu s) Oznakowanie pojazdu symbolem inwalidzi z przodu i tyłu t) Samochód do przewozu osób niepełnosprawnych, stanowisko wózka inwalidzkiego + najazdy ( montowane w miejscu III rzędu siedzeń) u) Dywaniki Gumowe w całej przestrzeni pasażerskiej 3. Zabezpieczenie pojazdu: 1) immobilizer, 2) Zabezpieczenie drzwi przed otwarciem od wewnątrz, 3) autoalarm. 4) zamek centralny 4. Wyposażenie dodatkowe samochodu zgodne z wymogami przepisów kodeksu ruchu drogowego w tym m. in.: 1) koło zapasowe pełnowymiarowe, apteczka, trójkąt ostrzegawczy, 2) zestaw narzędzi i podnośnik, 3) dodatkowa gaśnica o wadze 1 kg, 5. Gwarancja fabryczna: 1) minimum 2 lata na podzespoły mechaniczne bez limitu przebiegu kilometrów 2) min. 10 lat na perforację nadwozia Część 2 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1.Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa autobusu, fabrycznie nowego (rok produkcji 2010-2012), do przewozu: 1 kierowcy i 19 pasażerów w fotelach, z możliwością przewozu 2 osób na wózkach inwalidzkich po demontażu kilku siedzeń dla pasażerów. Pojazd musi być przystosowany do przewozu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Wymagane jest, aby pojazd (autobus) posiadał homologację. Również wymagane jest, aby system przewozu osób niepełnosprawnych, który zostanie zastosowany w w/w autobusie, posiadał homologację. 2.Wymagane warunki techniczne pojazdu: 2.1 Wymogi ekologiczno - energetyczne a) Zużycie paliwa w cyklu łączonym (wartość uśredniona w l/km) nie więcej niż 10,8 l/km b) Zużycie energii nie więcej niż 3,96 MJ/km c) Średnia emisja CO2 w g/km: 284 g/km d) Łączna wielkość emisji tlenków azotu, cząstek stałych i węglowodorów niemetanowych w mg/km: 2064,7 mg/km 2.1 Silnik: a) wysokoprężny turbo diesel b) pojemność skokowa silnika maksymalnie 2200 cm3 c) moc minimalna 160KM d) spełniający wymagania EURO 5 e) filtr paliwa z separatorem wody 2.3. Napęd: a) napęd kół tylnych b) skrzynia biegów manualna, mechaniczna, zsynchronizowana 5 lub 6- biegowa, c) elektroniczny układ stabilizacji jazdy ESP lub równoważny. 2.4. Układ hamulcowy: a) ABS, ASR, EBV, BAS lub równoważnymi b) dwuobwodowy, hydrauliczny ze wspomaganiem i korektorem hamowania, c) hamulce tarczowe przednie i tylne 2.4. Układ kierowniczy: a) przekładnia z blokadą koła kierownicy b) wspomaganie układu kierowniczego c) regulowana kolumna kierownicy 2.5. Podwozie: a) wzmocnione b) obręcze kół jezdnych 16 c) rozstaw osi min. 4200 mm. d) długość 7300 - 7500 mm, wysokość 2700 - 3000 mm, szerokość 1950 - 2100 mm. 2.6. Nadwozie: a) 1 kierowca + 19 pasażerów w fotelach z możliwością przewozu 2 osób na wózkach inwalidzkich po demontażu kilku siedzeń dla pasażerów. b) podłoga pokryta antypoślizgową wykładziną, c) pełne przeszklenie przedziału pasażerskiego, szyby boczne pojedyncze, panoramiczne d) szyba przednia ze szkła klejonego z osłoną przeciwsłoneczną dla kierowcy, f) młoteczki do zbicia szyb umieszczone przy wyjściach ewakuacyjnych g) najazd szynowy umożliwiający wjazd wózków inwalidzkich do autobusu, h) uchwyty do mocowania wózka inwalidzkiego, i) pasy zabezpieczające osoby niepełnosprawne w wózku inwalidzkim, j) pasy bezpieczeństwa na wszystkie fotele pasażerów i kierowcy k) wyścielane fotele 2 i 1 osobowe z podłokietnikami, odchylane z regulowanymi na wysokość zagłówkami (lub fotele posiadające zintegrowane zagłówki, pod warunkiem, że są one na tyle wysokie, że chronią kark osoby siedzącej) wraz z regulacją kąta nachylenia oparcia. Fotele w ostatnim rzędzie bez regulacji oparć, l) mocowanie ostatniego rzędu siedzeń na listwach w celu szybkiego demontażu i przesuwania foteli, m) ruchome podłokietniki od strony przejścia do foteli n) pokrycie ścian, słupków, sufitu tapicerką miękką z izolacją dźwiękowo- termiczną, o) ogrzewanie wodne z rozprowadzeniem po obu stronach, zależne od silnika, p) klimatyzacja kierowcy min 5 KW i przedziału pasażerskiego min 7KW z oddzielną regulacją temp. i nawiewu q) uchwyt ułatwiający wsiadanie zamontowany przy drzwiach wejściowych, r) poręcz zabezpieczająca, znajdująca się przed fotelem zamontowanym przy drzwiach wejściowych s) półki na bagaż podręczny, firanki w oknach, t) oznakowanie jako pojazdu dla przewozu osób niepełnosprawnych, u) szyba za kierowcą v) szyby otwierane elektrycznie w drzwiach przednich, w) szyberdach mechaniczny, x) oświetlenie centralne, y) elektryczne sterowanie lusterek bocznych, z) lusterko wewnętrzne, aa) dywanik gumowy od strony kierowcy, bb) drzwi tylne z zabezpieczeniem drzwi przed otwarciem, cc) siedzenie kierowcy wraz z zagłówkiem - regulowane, dd) poduszka powietrzna kierowcy, ee) tachograf cyfrowy, ff) radio z odtwarzaczem CD, nagłośnienie + instalacja gg) nadwozie z wysokim dachem hh) filtr cząstek stałych ii) światła przeciwmgielne jj) dodatkowe kierunkowskazy z tyłu na dachu 3. Zabezpieczenie pojazdu: 1) immobilizer, 2) zabezpieczenie drzwi przed otwarciem od wewnątrz, 3) autoalarm. 4) zamek centralny 4. Wyposażenie dodatkowe autobusu zgodne z wymogami przepisów kodeksu ruchu drogowego w tym m. in.: 4) koło zapasowe pełnowymiarowe, apteczka, trójkąt ostrzegawczy, 5) zestaw narzędzi i podnośnik, 6) dodatkowa gaśnica o wadze 2 kg, 5. Gwarancja fabryczna: 1) minimum 2 lata na podzespoły mechaniczne bez limitu przebiegu kilometrów 2) min. 10 lat na perforację nadwozia.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 34.11.44.00-3, 34.12.10.00-1.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 04.06.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W szczególnie uzasadnionych przypadkach przed zawarciem umowy dopuszczalna jest zmiana postanowień umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego, a wykonawca wyrazi na nią zgodę. Zmiany nie mogą dotyczyć zobowiązań wykonawcy zawartych w ofercie, które były oceniane w toku postępowania. W przypadku konieczności dopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, jeżeli zmiany wynikają z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat-sanok.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiat Sanocki ul. Rynek 1 38-500 Sanok pok. nr 57a w godzinach urzędowania..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.02.2012 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Sanoku ul. Rynek 1 38-500 Sanok pok. nr 1 - biuro podawcze Starostwa Powiatowego (parter budynku)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa jednego fabrycznie nowego nieużywanego samochodu typu minibus wyprodukowanego w roku 2011 lub 2012, zgodnego z opisem zawartym w załączniku nr 1 do SIWZ - szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa jednego fabrycznie nowego nieużywanego autobusu wyprodukowanego w roku 2011 lub 2012, zgodnego z opisem zawartym w załączniku nr 2 do SIWZ - szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.