11 marca 2019, 9:19

Szanowni Państwo – kierowcy i mieszkańcy Powiatu Sanockiego - Apelujemy i prosimy!

Dla Państwa informacji przekazujemy kilka ważnych przyczyn, które najczęściej występują podczas rejestracji/przerejestrowania Waszych pojazdów i powodują dla Was kłopoty, a po ich usunięciu wcześniej, proces rejestracji/wyrejestrowania przebiegłby bez zdenerwowania i odbył się „za jednym podejściem do okienka” Najczęstsze przyczyny konieczności ponownego zapisania się do kolejki po żeton to:

1- Błędy w fakturach i umowach przeniesienia własności ( pomyłki w VIN, adresowe, brak podpisów współwłaścicieli ) dostarczanie kserokopii umów, faktur, postanowień
o dziedziczeniu - zamiast oryginałów

2- Brak ważnych badań technicznych pojazdów, konieczność wykonania badania dodatkowego w przypadku zakupu auta po kolizji lub po elektronicznym zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego przez policję

3- Brak wydanej wcześniej karty pojazdu, polisy OC, upoważnień od współwłaścicieli, którzy nie stawili się przy okienku, czy tablic rejestracyjnych, które należy zdać przy przerejestrowaniu pojazdu spoza powiatu sanockiego lub przy jego złomowaniu, czasowym wyrejestrowaniu

4- W przypadku pojazdów z zagranicy często brakuje potwierdzenia zapłaconej akcyzy, co uniemożliwia wydanie tablic na przejazd do wykonania badania technicznego; niewłaściwie przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego dokumenty, czy błędy w zaświadczeniu od diagnostów też powodują, że trzeba ponownie stawić się do rejestracji

Gdyby nie te przyczyny, rejestracja trwałaby krótko i nie powodowała nerwowości u klientów, którzy często wręcz wymuszają na pracownikach Wydziału wydanie tymczasowego dowodu rejestracyjnego zanim zgłoszą się po stały. Dlatego apelujemy, aby zaglądać na nasze strony internetowe, gdzie opisane są wszelkie procedury, wymagane dokumenty do każdej z czynności:

https://powiat-sanok.pl/bip/eurzad/procedury/wydzialy/wydzial-komunikacji-i-transportu/

Muszę stwierdzić, bo to pokazują dokumenty w pok 10, że rezerwacja kolejki odbywa się najwyżej na dwa dni do przodu, a często już jest tak, że wszyscy chętni do rejestrowania pojazdów mogą to zrobić w tym samym dniu, w którym przychodzą do Urzędu, nawet przed godz. 14-tą, kiedy wydajemy ostatnie żetony. I to jest naprawdę pocieszające, że udało nam się skutecznie wyeliminować sztuczny tłum oczekujących w wąskim korytarzu. Już nie ma takiej potrzeby, aby ustawiać się do kolejki po żeton od godzin porannych, przed otwarciem Urzędu. Dla przypomnienia, rezerwacja kolejki też odbywa się telefonicznie w pok 10 od godz. 8.00 – 14.00 pod numerem tel. 13-46-52-925.

Kolejki do rejestracji mają szansę ulec dalszej redukcji, gdy Ustawodawca wdroży zapowiadany przepis mówiący o tym, że w przypadku braku miejsca na potwierdzenie ważności badania technicznego pojazdu w dowodzie rejestracyjnym, nie będzie konieczności jego wymiany, a dowód rejestracyjny, pozytywny wynik badania pojazdu na stacji kontroli oraz polisa ubezpieczenia będą mogły leżeć spokojnie w domu. Kiedy to nastąpi? Nie wiemy.

Ilość kierowców z uprawnieniami na terenie powiatu sanockiego

Podział na lata

Liczba kierowców z uprawnieniami na terenie powiatu sanockiego

2018

77232

2017

75146

Ta informacja nie do końca jest prawdziwa. Jak pokazuje raport Najwyższej Izby Kontroli ok. 30-35% dokumentów kierowców jest niepotrzebnie przechowywanych w archiwach Wydziałów Komunikacji! Powód jest prosty. To są akta nieżyjących kierowców.

Gdy kierowca zmienia miejsce zamieszkania nie ma już obowiązku wymiany prawa jazdy. Z tego powodu, że nieżyjący kierowca sam nie zgłosi się do Wydziału Komunikacji apelujemy do rodzin, zgłaszajcie nam Państwo takie przypadki wraz z Aktem Zgonu i prawem jazdy. Po unieważnieniu dokumentu ( obcięcie rogu prawa jazdy ) dokument możemy zwrócić rodzinie do domowego archiwum. To nic Was nie będzie kosztować, a nam pomożecie zmniejszyć archiwalne zasoby, bo z ich nadmiaru mamy ciągły problem z miejscem na półkach. Apelujemy raz jeszcze, aby sprawdzić, czy zmarli dużo lat temu Wasi bliscy byli kierowcami i czy nadal dysponujecie ich dokumentem sprzed lat. Pomóżcie nam zmniejszyć nasze zasoby. Z góry Państwu dziękujemy za takie poważne potraktowanie naszego apelu. Zgłoszenia dokonuje się koniecznie z aktem zgonu w pokoju nr 12a. I nie będzie to trwało długo. Zapewniamy o tym. Ze względu na przepisy RODO, nie możemy uzyskać niezbędnych danych z Urzędów Stanu Cywilnego, czy z ewidencji ludności, a systemy PESEL i CEPiK nie „nakładają się” jeszcze na siebie i nie mamy wiedzy w tej materii. Pomóżcie nam. Apeluję do rodzin zmarłych kierowców.

Opracował:

Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu

/-/ Jan Wydrzyński

© 2012 Starostwo Powiatowe w Sanoku
Projekt i wykonanie: INVENTOR Multimedia (mMyCity)
Starostwo Powiatowe w Sanoku
ul. Rynek 1, 38-500 Sanok, tel.: 13 46 52 900, fax: 13 46 52 988